Vozidla v šesté edici

05.09.2012 00:15

Dobrý den Wargamere,

dnes bych se rád zabýval vozidly v nové edici, protože se u nich stalo nemálo změn.

Po nahlédnutí do pravidel sis jistě všimnul, že vozidlům krom klasických statistik přibyla jedna nová, zvaná Hull Point (HP), který možná znáte z her Apocalypsy. O co se jedná? Tato statistika nebo charakteristika, jak chceš, by měla odrážet schopnost vozidla vydržel střelbu. Pokud si pamatuješ, v minulých edicích nic takového nebylo.

HP se ztratí s každým Glanc hitem a Penetration Hitem, který je ještě následně vyhodnocen pomocí Damage table chart. Maximální počet HP jsou 4 (Land Rider, Monolith...) a minimální jsou 2 (Land Speeder, Venom...). Možná si myslíš, že 4 je dost málo, při vzpomínce, kolik tvé vozítko přežilo glanců a penetrací a stále jezdilo. Z druhé strany se tím odstraní pro tebe i jedna nepříjemná věc, možná se ti vybaví situace, kdy si hlava nehlava střílel do vozidla a ne a ne ho rozbít :-)

Z jedné strany by se tedy zavedení HP dalo považovat za nevýhodu, na druhou strnu jsme naopak získali to, že glanc už nestačí na vyřazení našich tanků, transportů apod. Nepřítel se s nimi musí neustále zabývat, pokud chce, aby už nestřílely. To ho může stát dost střelby a takový fire-magnet se přeci vyplatí. Kolikrát člověk střílel slabými zbraněmi a doufal v glanc hit, aby vozidlo na kolo utichlo. To dnes nestačí, pro zničení je potřebu střílet opravdu kvalitní střelbou, které nám poskytnou "protitankové" zbraně (Melta gun, Lascannon, Rail gun, Blaster apod.), ale o těch někdy jindy.

Další dosti zajímavou změnou je systém získávání coveru a pohybu ve střelecké fázi.

Podle nových pravidel stačí mít zakryto 25% vozidla aby získalo cover 5+ což značí snadnější "skrývání" vozidel. Také pohyb o více jak 6"/12" se změnil, nyní se takový pohyb provádí až ve střelecké fázi, aby bylo jasné, že vozidlo nemůže střílet (nahrazení pravidla Run u pěchoty).

A podle mě velice zásadní věc je, že jednotka naložená v transport vehicle NENÍ scoring unit a NEZABÍRÁ - musí si vystoupit a že samotné vozidlo NERUŠÍ zabírání objectivů. Dokonce ani jednotka naložená v transportu neruší zabírání, opět si musí posádka vysednou. Co to znamená? Již nestačí čekat do posledního kola a poté nechat svá vozidla najet k objectivům, aby zabránily zabrání bodů.

Jeden příklad za všechny, který jsme dnes při diskuzi vymysleli:

V misi zvané "The Scouring" jsou i fast vozidla považována za Scouring Unit. A nyní si představ situaci, že u objectivu na středu stolu stojí banda orků a ty se speederem. Se soupeřem řešíte kdo zabírá. Pravda je taková, že zabírají orkové, nikoliv tvůj Land Speeder, protože:

Land Speeder je sice v této misi Scouring unit stejně jako orci, ale na rozdíl od orků už není Denial unit. Tudíž orkové ruší tvé zabírání, ale Land speeder jejich ne.

 

Snad se Ti článek líbil a zase někdy...